0895707173 Sales@turbinata.bg

2000 hp от двигател Cummins 6.7L само с едно турбо

Намирането на “златна” среда между изключителна мощност и пригодност за движение по пътищата често е трудна задача за производителите на двигатели и клиентите да се споразумеят. Този 6.7-литров Cummins обаче доказва, че никога не е невъзможно. Този конкретен двигател е създаден от LinCo Diesel Performance за собственика Даниел Харгроув.

За Даниел Харгроув поправката на камиони и пикапи започва като хоби и скоро прераства в кариера. Харгроув притежава малък магазин в Шарлот, Тенеси, наречен D&C Automotive Repair, където предоставя общи ремонтни услуги и тунинг подобрения в диапазона 500-1000 конски сили.

През последните няколко години той рекламира своя Ram 2500 от 2006г. в клас ODSS 7.70, но миналата година той има намерение да надгради до 6.70. Проекта е изпратен в сервиз за двигатели за някои допълнителни настройки, но след като не е доволен от резултата, Харгроув решава да избере нова концепция. А новият проект няма да бъде нищо друго освен LinCo Diesel Performance.

Джеф МакКорд и екипът на LinCo едва ли се нуждаят от представяне в САЩ, тъй като работата им говори сама за себе си. Те печелят наградата на Engine Builder за 2021 „Най-добрият дизелов магазин в Америка“, престижна награда, която отличава най-добрите от най-добрите в света на производството на мощни двигатели.

Магазинът на McCord се фокусира основно върху работа с двигатели Duramax и Cummins за всички видове приложения, работа по трансмисия, поддръжка и ремонт, както и производство на някои части. Производството на части, извършването на цялостна работа по трансмисията и поддържането на цялата работа по двигателя и машината е лесно, тъй като LinCo Diesel Performance имат дъщерна компания в LDP Machine – цех за производство на части за двигатели.

„Познавам Джеф от известно време само от разни събития, засичаме се отново и отново“, казва Харгроув. „Той наистина отиде над и отвъд тази конструкция и ми даде супер подробни бележки за всичко, което беше направено с нея – като всяка спецификация на двигателя и всеки лагер, който влизаше в двигателя, в случай че искам да го конструирам сам на по-късен етап.“

Екстремната мощност не е била най-голямата грижа в началото, тъй като пикапа е бил малко под 1000 конски сили, а Харгроув иска да запази пригодността си за движение по пътищата. За щастие МакКорд и Харгроув намират в крайна сметка “златната среда”.

„Започнахме с 6.7-литров блок, който сега има втулки от сферографитен чугун“, казва Харгроув. „Накрая трябваше да използваме разпределителен вал Hamilton 178/208, но имахме 188/220, а с настройката на главата и буталото, контакта щеше да е малко по-голяма от нужното и се наложи да намалим доста от самите бутала. ”

Биелите на Wagler свързват стандартните бутала с покритие MAHLE към коляновия вал и McCord балансира целия въртящ се механизъм от коляното до трансмисията. Камионът на Hargrove е един от първите двигатели с новата надстройка на LinCo.

Горивната система на Hargrove се захранва изцяло от S&S Diesel Motorsport. 14 мм CP3 горивна помпа, която захранва 450% над 5.9L инжектори, тъй като камионът е фабричен 5.9L с 849 ECM.

От страна на въздуховодите – полиран неръждаем дизелов колектор T6 с двоен затвор, състезателният колектор работи в тандем с един неръждаем корпус от серията Turbo Godfather дизел S485 96 mm 1.32 с . Hargrove също пръска двигателя с азот: „Използвам Maximizer 5 на Nitrous Express със соленоид Lightning 375. Настроих го за камиона, за да може да работи с четири комплекта соленоиди, защото не бяхме сигурни дали ще имаме нужда от допълнителна искра, за да запалим турбото, но се справя добре и без него.

Що се отнася до горивото, камионът постигна 1267 конски сили при скорошно измерване на дино тест, но азотното впръскане увеличи значително мощността. При личната рекордна мощност на Харгроув от 2004 конски сили беше настроен дросела да се отваря на 80%, а когато налагнето прескочи над 20 lbs. двете дюзи .099 и .057 да се включат.

„Определено е агресивен на улицата, но работи добре“, казва той. „Трябва да разберем какво ще правим с окачването и бих искал да го боядисам, защото все още има фабрична боя, освен че е почти завършена конструкция.

„Наистина бих искал да благодаря на Keaton Samples, който свърши цялата остатъчна работа, що се отнася до тръбопроводите на междинния охладител (интеркулер), даунпайп, тръбите за изгорелите газове; Logan Epling, който се справи с настройката на азота; и Jeff McCord за невероятната работа по двигателя.“

Източник: Engine Builder
Автор: Еван Локсън

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

10 − six =