0895707173 Sales@turbinata.bg

Турбините с променлива геометрия – ефективни ли са и дават ли повече мощност на двигателя?

Турбокомпресорите с променлива геометрия (VGT) са модерна технология, която прави дизеловите двигатели по-мощни и по-икономични. Шофьорите търсят повече мощност и по-нисък разход на гориво, а VGT успешно постигат точно това.

Как работят турбокомпресорите с променлива геометрия?

Променливият геометричен турбокомпресор е проектиран да максимизира налягането в целия диапазон на оборотите. Това е следващото поколение турбокомпресорна технология, която използва движещи се лопатки за да управлява потока на изгорелите газове към турбинното колело. Най-често се използват при дизелови двигатели, тъй като по-ниските температури на изгорелите газове намаляват риска от повреди.
Този тип турбо осигурява широк и равномерен въртящ момент, работи ефективно в широк диапазон от обороти, има ниско закъснение (turbo lag), нисък праг за включване на бууста и плавна крива на въртящия момент – при това само с едно турбо, което го прави по-компактен вариант.

Относно позицията на лопатки, техният ъгъл бива регулиран от актуатора и се настройва според индивидуалните нужди за обороти и натоварване на дадения дизелов двигател. Промяната на ъгъла влияе върху работния диапазон на двигателя и оптимизира поведението на турбината. При по-големи обороти се отваря по-широк път за газовете, което позволява по-голям поток и по-високо налягане.

  • При високи обороти се отварят по-широко лопатките, което позволява по-голям поток от изгорели газове да премине през турбинния корпус, увеличава се налягането налягане, което увеличава нагнетяването на въздуха в компресорния корпус, което води до увеличаване на мощността.
  • При ниски обороти лопатките на геометрията се затварят, ускорявайки преминаването на по-малкото количество изгорели газове през турбинния корпус, осигурявайки бърз турбо отговор, без “турбо дупка”

Тази регулируемост намалява „турбо забавянето“ в сравнение със стандартните турбини и прави ускорението по-плавно.

Как турбокомпресорите с променлива геометрия подобряват ефективността на двигателя?

Турбините с променлива геометрия оптимизират горивоподаването и насърчават по-добро изгаряне на горивото. Това означава:

  • По-малко загуба на енергия
  • По-нисък разход на гориво
  • Намалени емисии

Системата се адаптира към различни условия на шофиране. При ниски скорости тя ускорява потока на изгорелите газове за по-добра енергийна ефективност, а при високи скорости осигурява достатъчно въздух за максимална мощност. Резултатът е по-плавен двигател и по-добра обща производителност.

Как турбинте с геометрии увеличават мощността на двигателя?

Турбините с променлива геометрия осигурява въздух на двигателя според нуждите му, което довежда до:

  • По-бърза реакция на газта
  • По-добър въртящ момент при ниски обороти
  • Поддържане на висока мощност при високи обороти

Тази технология е особено полезна при високо натоварване, например при теглене или шофиране по стръмни наклони.

Основни предимства на турбокомпресорите с променлива геометрия:

  • По-плавна и отзивчива работа на двигателя
  • Повишена мощност и ускорение
  • По-добра икономия на гориво и намалени емисии
  • Гъвкавост за различни условия на шофиране и натоварване

Турбините с променлива геометрия са ценни както за индивидуални водачи, така и за индустрии като транспорт и логистика. Те осигуряват повече мощност, по-нисък разход на гориво и дългосрочни спестявания.
Голяма част от дизеловите автомобили използват турбокомпресори с променлива геометрия. Например, моделите Porsche 718 и Suzuki Swift Sport са оборудвани с такива турбини. Ако искате да имате автомобил с фабрично монтирано VGT, имате късмет – изборът е голям.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *